dimecres, 9 de febrer del 2011

Rodalies RENFE i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya


Un dia mes, com ja va sent habitual, els trens de rodalies van amb retard. Es veu que per una averia, els trens passen amb 20 minuts de retard a la línia R3: l’Hospitalet Vic.

M’entres escric aquestes línies me n’adono que no es quelcom que hem sorprengui, mes aviat es un fet habitual i quotidià que, junt amb els embussos del transit als accessos de Barcelona, es noticia cada dia a la radio.

Una averia, una vaga de conductors, una incidència meteorològica .... sempre passa alguna cosa que de retruc produeix grans problemes als ciutadans que, sigui per temes mediambientals o per temes econòmics, han decidit fer del transport públic, el seu mitja de transport habitual. I mes encara quan diuen que Barcelona esta carregada de pol·lució i que hauríem de reduir l’ús de vehicles a motor.

Durant la vaga de maquinistes de fa uns dies, el govern de la Generalitat va insinuar la possibilitat de canviar de proveïdor, en aquest cas RENFE, un cop finalitzi la concessió del contracte, per cedir-la a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Pel que he pogut llegir a la xarxa, es veu que l’Estat Espanyol tant sols ens va traspassar la concessió i per tant els trens dels que disposa RENFE, en el cas de que perdés la concessió, cabria la possibilitat de que se’ls endugués. Si les coses fossin així i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) volgués participar al concurs de concessió de la gestió de Rodalies, s’hauria de proveir de suficients trens per poder  optar a endur-se'n la concessió.

Jo no se si hi ha alguna formula (comprar els trens de RENFE, importar trens Alemanys, Francesos o Britànics, quedar-nos els trens de RENFE com a part del deute històric de l’Estat Espanyol amb Catalunya, etc..) però el que esta clar es que la gestió de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a les àrees on treballa, li dona mil voltes a la gestió actual de Rodalies per part de RENFE.

El traspàs de Rodalies es va fer en un mal moment, sense aportació de recursos econòmics, amb la xarxa de trens en un estat lamentable i amb un gestor que aporta mes problemes que solucions.

Volem solucions als retards habituals a la xarxa de rodalies i si aquestes solucions passen per traspassar la gestió de Rodalies a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), doncs estudiem les possibilitats i la forma de fer-ho efectiu. Son molts els usuaris que depenen d’aquest transport, com per permetre’ns aquest tipus de problemes amb els perjudicis morals i econòmics que produeixen al país.

5 comentaris:

òscar ha dit...

La meva dona agafa tant Renfe com els Ferrocates i, penso, sense caure en cap simpatia "per proximitat", del primer en diu pestes i dels FGC en parla molt i molt bé.

Desconec el cost i la fórmula, però quan el mateix servei funciona bé amb uns i malament amb els altres, potser valdria (molt) la pena avaluar cost i fórmules.

Garbí24 ha dit...

ens han donat un grapat de ferros per mantenir i ni un duro per fer-ho, així no podem anar bé. independència ja!!!!

Anònim ha dit...

El traspàs de Rodalies va sern una enganyifa d'una casa. No ens van trapassar ni la infraestructura, ni les vies ni les estacions. Com a molt, podíem escollir sobre horaris i el color dels trens.
Vist el mal servei que hem hagut de suportar de la Renfe, cal trobar un altre operador. Impossible, sigui qui sigui, que ho faci pitjor.

murga ha dit...

durant un bon grapat d'anys he hagut de desplaçar-me, diàriament, fora de la ciutat comtal. tenia dues opcions: RENFE o FGC. vaig intentar donar una oportunitat als senyors de "Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados" però, em fallaven un dia sí, un altre també. finalment, em vaig decantar pels FCG i en tinc un molt bon record.
crec que FCG podria millorar el servei, si disposes del recursos necessaris.

Cromlec ha dit...

òscar: Caldria fer un plantejament d'inversions a llarg termini per, encara que no sigui d’una forma immediata, FGC pogués optar a la concessió en igualtat de condicions que RENFE.

garbi24: Ens han donat un grapat de ferros i ni un duro per millorar les instal•lacions.

Albert B. i R.: Crec que el traspàs es va fer únicament per temes d'imatge del PSC i del PSOE.

murga: Jo, durant un temps, vaig tenir que agafar diàriament els FGC i també en tinc un bon record. Sobretot per la puntualitat.

Gracies a tots per comentar!!