divendres, 14 de gener del 2011

Carril Bus/Taxi/Moto a Barcelona, per quan?


Barcelona es caracteritza per la gran quantitat de motos que circulen pels seus carrers. Segons he pogut veure remenant per Internet, l’any 2009 a Barcelona hi havien 290.341 motos comptabilitzades. Crec que aquesta es una xifra prou important com per plantejar mesures especifiques en la gestió de la mobilitat a la ciutat.


No fa gaire, es van pintar unes zones especifiques perquè les motos poguessin parar als semàfors per davant dels cotxes. Això esta molt be però, com t’ho fas per arribar fins aquesta zona reservada si no pots anar pel carril bus o entre els cotxes?

Fa un parell de dies, com que les arques de la ciutat estan com estan, va ser dia de recaptació a costa dels motoristes que circulem per Barcelona. Hi havia Guardia Urbana al carrer Aragó i a l’Avinguda Meridiana fent parar a tots els motoristes que circulaven pel carril bus.

Jo vaig ser un dels que van parar i multa al canto. 45 euros si ho pagues dins del termini voluntari o 90 euros si ho pagues fora del termini voluntari.  He de dir que el carril bus era buit i no hi havia ningun taxi,  ni ningun autobús. Esta clar que el codi de circulació prohibeix circular per un carril reservat i que per tant el Guardia Urbà feia la seva feina, però amb la quantitat de motos que circulen per la ciutat, caldria replantejar la política de mobilitat.

Si totes les motos, 290.000 mínim, circulessin de la mateixa manera que els cotxes, en fila i sense avançar i no entressin al carril bus, no es obvi que col·lapsarien la ciutat? I si tots els motoristes decidissin agafar el cotxe, no es també obvi que col·lapsarien la ciutat?

L’Ajuntament de Barcelona tindria que entendre que el fet que Barcelona sigui la ciutat de les motos, ajuda a descongestionar el transit i per tant tindrien que donar mes facilitats a les motos per no ampliar els embussos habituals a Barna.

Fa un temps es va dir que volien fer un dels carrils, de les grans vies de la ciutat, mes ample perquè les motos poguessin circular a traves del cotxes i d’aquesta manera millorar la circulació. De moment, que jo sàpiga, d’això res de res.

Jo aposto per regular un carril bus/taxi/moto, on les motos poguessin circular lliurement i d’aquesta manera agilitzar la circulació a la ciutat de Barcelona.

3 comentaris:

òscar ha dit...

Barcelona és, ha estat i serà una ciutat de motos.

L'Ajuntament tot sovint en fa bandera; menys quan toca rebifar les (pansides) arques municipals. Allà, llavors, Barcelona és, haestat i serà una ciutat amb afany recaptatori.

murga ha dit...

sí, totalment d'acord. crec que les motos haurien de tenir el dret de poder circular, en un estat de coexistència pacífica i no agressió, pel carril bus.

Cesc Sales ha dit...

Motus, motus... Volem més motus!